cover_managementmodellen

Managementmodellen voor strategie en kwaliteit


 

Ontwerp:
Omslag

In opdracht van:
Kluwer, Deventer

ISBN:
9789014092607

Auteur:
Drs. Marc A. Muntinga en drs. Niels J. Lagerveld

 

Werken aan kwaliteitsverbetering vereist visie, durf en doorzettings-vermogen. Een strategische visie als punt aan
de horizon. Durf en -doorzettingsvermogen om het veranderings-proces te doorlopen en de gewenste verbetering -daad-werkelijk te -realiseren. Hierbij zijn managementmodellen nodig.
Dit boek gaat over deze modellen.

Managementmodellen voor kwaliteit biedt u een overzicht van de ‘state of the art’ van de meest gebruikte kwaliteitsmodellen in Nederland. Bij elk model vindt u tevens goede verwijzingen naar gespecialiseerde boeken. U kunt de voor u -interessante modellen er nog eens op na slaan. 

Om te kunnen bepalen welk model het best past bij uw situatie is een scorings-matrix ontwikkeld. Die maakt een vergelijking mogelijk op drie soorten kenmerken: het invoeringsproces van het model, de inhoud ervan en de omgeving van de -organisatie. Moet het model top-down of -bottom-up worden ingevoerd? Hoe lang mag het duren en doen we het zelf of besteden we het uit? Moeten we sneller en flexibeler werken? En hoe presteren we ten opzichte van de concurrentie? Voldoen we wel aan alle wensen van onze klanten? Met behulp van de matrix vergelijkt u de kwaliteitsmodellen om er in het betreffende hoofdstuk meer over te lezen. Dit boek vervult dus een ‘gidsfunctie’. Het stelt u in staat rond te kijken in de wereld van kwaliteit. Kijk, vergelijk en kies snel en -doeltreffend het best  passende model voor uw situatie.

Drs. M.A. (Marc) Muntinga is partner bij Van de Bunt, adviseurs
voor organisatie en beleid, en directeur van Van de Bunt Zwolle. 

Drs. C.J. (Niels) Lagerveld leidt een interne management –
consultancy-afdeling -binnen de ABN AMRO.